Tuesday, September 2, 2008

Update...!!

Pagi tadi aku dah anto resignation letter kat si Pendek.. Dia tanya aku apa benda nie.. aku senyap jer... dia bukak.. dia baca..

'u got another job?'

'Yup' aku ngangguk and aku pun blah...

Pastu tu dia call aku punya senior... pastu.. senior aku terus carik aku ngan muka tekejut...

'why??'

aku cakap la.. dia punya offer baik punya n macam2 lagi la... lepas tu dia terus menerus suruh aku jangan pegi la.. pikir balik la.. macam2 la... siap tanya aku.. apa yang aku nak kalau aku tolak keje kat tasik banding tu..

Mula2 aku memang serba salah... tapi bila dipikirkan balik... the main reason aku cari keje lain nie pasal memang aku nak blah dari sumitomo... itu la tujuan asal aku.. so aku tetap ngan keputusan aku nak blah..
lagipun aku rasa tak fair untuk staff yang lain kalo aku terima "sogokan" dr diorang nie..

Lepas tu aku telepon MK Land.. tanya bila aku boleh dapat black n white utk confirm.. and bila aku boleh start keje.. aku cuma cakap yang co. aku skunk nie ada law kalo nak berenti, kena bagi 1 month notice.. so, dia cakap ok la kalo macam tu.. nak start 1 oktober pun tak boleh pasal time Raya.. so, start 15 oktober 2008...

Yahoo... Cuti panjang la aku Raya taun Nie...

6 comments:

H said...

cuti panjang bleh datang raye umah ciki.
pastu jalan2 satu semban.
kan? kan? kan?
semban tade subway, big apple amacam?
haha.

ThisGunIsHeavy said...

insya'allah.. buleh punya... RoR pun bukannyer jauh sangat ngan PD tu..

Bukan satu somban yo.. satu nogori pun buleh...

hehehehe kita on jer ciki..

H said...

yeay!
ade geng raye nanti...
hehe.

Eamy said...

wah!da dpt keje baru
yeah2!tahniah..
sy baru jek lalu kat Tasik Banding rainforest research centre tuh..
mcm ngeri jek tempat dia..hahaha

ThisGunIsHeavy said...

memang pun pasal takde orang lagi kat situ.. baru jer siap..

lanni said...

CONGRATULATION ANGAH!!!