Tuesday, June 3, 2008

Dress Up..!!

Ari ni big Boss from Japan datang... so semua staff dipaksa pakai something nice.. ala formal la tu.. so, aku yang sentiasa berjeans lusuh n pakai t-shirt (ala-ala Kurt Cobain gitu) pun terpaksa la berbaju kemeja n berseluar yg tak lusuh... sampai jer kat opis,

"fuyooo... manyak hensem la hari nie.."

"apa hari lain tak ensem ker?"

"ensem jugak.. tapi hari nie 10x hensem ma"

yo la tu... apa2 jer la si michelle nie... ingatkan dia sorang jer.. pastu ada lagi... apa, diorang tak pernah tengok lelaki pakai kemeja ke?

lantak korang la... asalkan korang bahagia dah...

Lunch time makan kat hotel ngan semua boss2 beso.. aku on jer.. makan free beb... asyik melantak susu time lunch hari2 pun tak best gak kan... hahaha..

Petang ingatkan boleh terus balik.. rupanya ada dinner lak... aku on jer... so, aku tgk jam.. alamak dah lambat.. diorang suruh g kul 5.30... ni dah kul 5.45.. tinggal aku, miss see, sazali, ngan chia jer yang tinggal.. kitorang pun bergegas la.. masing2 kelam-kabut kuar opis... start kete terus pecut... tetiba jer tipon aku bunyik... ni mesti boss tanya kat mana nie... aku tgk tipon.. aik apa hal miss nie..

"faread, turn back.. my car cannot start la..."

so, dengan gaya pelumba drift yang hebat... aku terus buat u turn n pegi amik dia kat opis... pastu terus g dinner... sampai sana sumer tanya apasal lambat... biasala... kena gelak la...

"patut la... tadi i nampak kete u kat belakang keta i, sampai kat traffic light, i tengok u dah takde... i ingat u buat magik ker... u terbang ker.."

Hahaha... deceptibot aku tak bleh terbang la... Time balik.. aku bawak miss see sekali.. pastu nak tolong start kan kete dia... tetiba jer... PRAKKK!!!!! apahal plak nie... setau aku aku tak reverse kete aku.. aku terus jer kuar... orang kat tepi jalan sumer dah usha semacam kat aku... apahal plak nie... aku terus jalan... PRAKK..!! PRAKK..!! alamak apahal nie.... aku terus berenti kete kat tepi..

"wah you're so unlucky"

"It's not me la... it was you.. first your car can't start.. now, u ride in my car.. and this thing happen"

aku turun kete aku check tayar belakang aku... La... dari mana plak datangnya nombor plate nie... siap melekat kat tayar aku.. ntah no.plate sapa ntah... lantak ko la... aku buang no. tu kat tepi jalan.. pastu terus balik opis... sampai sana try start kete see... tak boleh.. panggil guard, mintak tolong tolak... pastu ok... ingatkan dah selesai... tetiba plak timbul satu lagi bala... alarm kete dia bebunyik lak... ish... camner nak buat nie... godek sana.. godek sani.. tal boleh gak... last2 aku cabut jer wire alarm dia... pastu ok... tak bunyik lagi... hahahahaha... puas ati aku... tapi lampu hazard plak menyala tak berenti...

aku cakap kat dia.. takpe... biar dia menyala... asal boleh sampai umah... so, selesai masalah... aku pun terus la balik ker PD...

*Tak sangka ek.. ingatkan dapat makan free ni tak yah nak kuar apa-ape... rupanya kena bayar ngan menda lain plak... takpe la... cuma sikit jer tenaga yang aku keluarkan.. asalkan tak jadi apa2 kat aku sudah... Amin.....*

1 comment:

zie said...

aku raser la bateri weak...Nasib keta ko takder pape...