Sunday, June 15, 2008

Sunyi..

Semalam 14 Jun 2008 co. aku buat annual dinner kat Hilton KL sentral.. semua staff pegi cam biasa la.. bawak family masing2 n couple masing masing. Selalunya sebelum nie aku akan bawak either abang aku or adik aku pegi sama.. tapi this year aku tak bawak sapa pun.. saja.. lagipun diorang sumer ada program memasing.. aku tak nak la kacau program diorang..

aku gi petang tu naik komuter jer.. senang sikit.. park deceptibot aku kat stesen KTM semban n naik komuter g sentral. aku g ngan Hakim n family n amoi2 opis aku.. Dah lama aku tak naik komuter nie.. seingat aku last sekali aku naik ada la dalam seploh taun lepas.. banyak kenangan naik komuter nie.. sampai kat stesen kajang, teringat la kisah2 lama suka duka time bercinta dulu.. terpapar kat tingkap komuter tu cam layar wayang.. haih... sampai kay stesen serdang pun.. sekali lagi terpapar layar wayang sekali lagi.. haih.. banyak betul kenangan aku ngan komuter nie.. Takpe la.. yang berlalu tu.. biarla dia pergi sebagai satu lipatan sejarah..

sampai sentral lebih kurang kul 6.35 ptg.. lepak2 jap kat sentral sambil isap rokok sepam dua.. baru la aku naik g hilton.. Sampai kat Hilton aku tengok ramai plak yang dressing glam gitu.. aku tanya la kat receptionist ada big function ker? Rupa2nya ada Toyota Red Carpet Dinner.. terasa cam kampung sangat lak aku.. pakai biasa2 jer diorang siap tuks bagai.. Lantak la.. takde kena mengena ngan aku..

Sampai kat Function Hall... semua dah sampai.. cam biasa la aku mingle around a bit pastu duk kat meja.. tetiba jer aku terasa sangat sunyi.. sangat terasing.. masing2 dengan couple diorang n family diorang.. aku.... aku hanya sendiri.. tanpa sesiapa disisi.. keseorangan.. tiada sesiapa untuk berbual mesra.. tiada sesiapa untuk ketawa bersama.. sunyi sangat.. sesekali bini nizam menegur aku n berbual.. aku pun berbual la sambil bermain ngan anak dia yang baru jer berusia 2 bulan lebih.. dukung anak dia.. mengacah2 anak dia.. tu jer la yang mampu aku buat.. Bila takde apa lagi yang nak dibuat.. aku pun kuar dr situ n hisap rokok lagi..

tu la keje aku sampai time balik.. Aku balik ngan Hakim ngan anak2 dia.. naik komuter.. bini dia tanya.. orang lain bawak couple memasing, kenapa aku tak bawak?.. soalan cepumas... aku cakap jer la.. yang aku nie takde sesapa nak bawak.. sedih jer bunyi dia kan.. tapi tu la hakikat sebenarnya... haih... duduk kat umah pun dah sunyi dah skunk nie.. kalao tak dulu ada adik aku.. boleh gak la bergurau senda.. or kuar g layan dia shopping kat mana2.. skunk nie.. aku sensorang jer.. nak tipon or sms.. takde sapa plak nak aku tipon or sms.. haih.. agak lonely kebelakangan nie.. haih..

Entah la.. semenjak aku mula memujuk hati ni untuk open up.. semakin emo aku jadi.. takpe la.. there's still a silver lining waiting for me somewhere..


3 comments:

Eamy said...

dey!sgt emo ini entri.huhu..
menakotkan pun ada..sb klu difikir2, hidup kita ni selain dr keje..keje..n keje..tu jek nk kene fikir.hmmm..sesekali nk gak fikir psl masalah dgn pasangan..hahaha.

*dush2!abaikan.

H said...

adoi la.
betul la emo lak cite dia kali ni.
saba ye arja?
sunyi tu kejap saje tu.
dah open up ur heart skang kan?
tak lame lagi ade la yang datang mengisi tu.
tunggu saje.
:)

p/s: ciki nasehat orang memang pandai. nak apply kat diri sendiri forever fail. :D

ThisGunIsHeavy said...

hmm.. emo kan.. tapi itu la yang kita rasa..

-eamy.. keje, keje gak.. tapi kengkadang tu timbul gak perasaan tu.. tak dapat nak letak tepi..

-ciki.. kita kena tabah..!!