Wednesday, July 16, 2008

Hari Yang Malang

Semalam.. aku amik half day pasal nak g hospital.. perut aku sakit kiri n kanan.. tanya bebudak lab.. macam2 andaian diorang buat.. gastrik la.. apendiks la dan yang paling best sekali.. kolon kanser.. yup.. kanser.. bederau darah rasanya.. hahaha

so, aku pun kuar la opis dlm kul 1.20 tghari.. lepas jer tol kat susur kuar.. ada plak construction.. berderet kete berenti pasal ada pengawal bendera kat situ.. hujan plak turun ngan lebatnya... tengah tunggu tu.. tetiba tergerak plak ati aku nak pandang cermin belakang.. nun di kejauhan aku nampak sebijik ford ranger ngan lajunya.. aku dah rasa tak sedap ati... baru jer aku nak himpit ke tepi.. DUMM... kena hentam dari belakang... apa diorang tak tengok citer jangan main belakang ker.. kete belakang aku hentam bontot Deceptibot aku.. n aku nyaris hentam bontot kete amoi kat depan..

yup.. three cars pile up.. abis bontot Deceptibot.. dah la ujan turun ngan lebatnya.. isk apa la nasib badan.. tapi Alhamdulillah aku selamat.. cuma sakit pinggang jer sikit pasal kena hentam.. pakcik n makcik dr kete belakang kuar ngan payung.. marahkan si Ford Ranger.. kete company rupanya.. construction.. Alhamdulillah Deceptibot masih boleh berjalan lagi.. So, pegi buat report n everything.. antor Deceptibot masuk bengkel..

Last2 aku tak g hospital pun... Deceptibot yang masuk hospital.. kesian Deceptibot.. kalau nak eksiden.. mesti jadi punya.. walaupun secermat mana sekali pun kita bawak kete tu.. ntah la.. mungkin ada hikmah di sebalik semua kejadian ni...


Nampak cam tak teruk.. tapi bonet langsung x bleh bukak!

2 comments:

H said...

alaaaaaaaaa....
sian nye deceptibot tu.
semoga dia cepat sembuh, keh?
:-<

pukul tak mamat yang langgar kamu tu?
kill, kill, die, die!!
ho yeah.
:)

zie said...

wei..sian nyer...sabar ek..

betul al..accident kalo nak jadi, jadik gak la...