Saturday, May 17, 2008

Down...

past 2 days.. aku rasa sangat down... senior aku bagitau yang bos kecik selalu memperkatakan pasal aku in a bad way masa interview session nak cari staff baru... apa salah aku... pasal aku tak nak g seminar mettler toledo ari tu pun dia kecoh2.. aku tak nak pegi bersebab.. bukan sesaja jer tak nak gi.. aku takde sen ok.. lagi pun aku tak familiar ngan area PJ.. shit.. aku memang down giler.. nak buat keje pun takde mood.. selama nie aku tak penah bantah apa2 pun.. just 1 time.. ah.. pi mampus la kau pendek..!!

pagi semalam.. sesampai jer aku kat opis n baru jer lepak kat cubicle aku.. datang si michelle yang very well endowed (u know what i mean right) suruh aku on kan portable labelling machine. maklum la aku nie kan mr know it all.. dia kata pendek nak pakai tapi asyik kuar error message jer.. so cam biasa la.. aku tweak sikit sini, tweak sikit sana.. dah siap... si michelle pun happy n say thanks.. hmmm manis betul amoi nie berbaju kurung.. terpikat aku.. tak sampai lima minit lepas tu si pendek datang plak..

'have you touch michelle this morning?'

ha.. aku terpingga2.. apsal lak orang tua nie merepek pepagi.. aku tau la si michelle tu very well endowed.. tapi tak penah lak terlintas kat pikiran aku nak buat menda tak senonoh tu kat dia.. isk.. simpang malaikat 44..

'no!, why'

'nothing'.. dia terus blah..

pastu senior aku yang duduk kat belakang cubicle aku datang..

'what did you do..?'

'nothing..! i'm nat that hamsap k..'

hampeh tul sipendek nie.. bikin drop my water face jer..! aku pun tanya la si michelle, dia ada cakap apa2 ker kat sipendek.. dia cakap takde.. aku pun citer la kat dia apa yang pendek cakap..

'aiya.. itu boss ar.. memang itu macam la.. cakap ntah apa2.. teruk oo..'

adus.. tak habis2.. pastu sampai lagi satu masalah... co. aku nak buat annual dinner next month kat Hilton.. as usual, very year ada lucky draw.. yang bestnya lucky draw nie, sumer dapat hadiah.. cuma harga item berbeza.. so, aku diberitau yang diorang nak buat baju untuk staff n bagi time annual dinner.. so, aku pun sound la management yang member aku keje ngan printing co. so, diorang pun suruh la aku panggil dia datang opis nak discuss pasal harga so on and so forth..
and nak dijadikan citer, diorang setuju.. aku plak diberi tugas untuk inform semua staff and amik polls in design and colour.. everything dah selesai n finalised, then sampai lak citer yang ada staff tak puas ati pasal skunk lucky draw sampai no. 3 jer.. tak macam dulu lagi pasal compensate utk baju.. diorang marah aku pasal aku penyebab lucky draw dah kurang..

aku dengar aku keciwa... pasal at the first place aku ingat baju tu in addition to lucky draw.. bukan compensate lucky draw.. semua staff ingat aku punya idea sumer nie.. aku frust giler.. bukan aku yang buat decision. management yang buat.. aku sound balik diorang.. kalo enkorang tak suka, enkorang bgtau sudin, aku boleh cancel ngan member aku anytime.. senang citer everybody happy.. tapi pastu masing2 plak sound takpe la.. dah buat tu buat jer la.. takpe.. shit la.. belakang aku enkorang kutuk aku.. blame aku.. depan2 tak nak lak sound direct.. come on la.. enkorang nie memang sial la... sudin pun sama tak nak bagitau awal2 pasal plan nie.. aku memang terus down.. i try my best k.. tapi never been appreciated..

Takpe la.. aku harap aku dapat keje lain.. aku dah fed up dah keje kat sumitomo nie.. buat baik salah.. menolak cara baik salah.. ntah apa la yang diorang nak..

adios for now...

*opis politics nie memang cam sial*

5 comments:

zie said...

Babe... Do visit me at my blog kay --->

http://www.ziemohdghani.blogspot.com/

zie said...

Dimana- mana ader office politik. Just bersabar, and the mean time kalo teruk sgt kan, blah ajer

ThisGunIsHeavy said...

memang nak blah tapi takde sapa nak..!! muahahahahaha

H said...

opis politik memang sucks!
haha.
sini pon same.
sume cam haram je perangai.
kalu tak...
tade la saye sampai 5 tahun jadi kuli.
fakap seh.

incik arja.
sabo oke?
:D

ThisGunIsHeavy said...

tengah bersabo la ni.. entah sampai bila la boleh tahan...