Saturday, May 3, 2008

My Life Thus Far.. Part 2

ok.. kita sambung balik citer... so, aku pun masuk la sekolah STJ tu.. tu pun aku la last intake kat sekolah tu.. aku masuk lepas raya Haji kalau tak silap... dalam bulan 6 kot... time aku masuk, sumer orang usha aku semacam jer... aku plak terus blur... nasib baik ada gak sorang tu yang memang satu sekolah masa sekolah rendah tu... ada gak la member... Tapi yang penting, aku punya big bro ada kat situ... agak selamat sikit la... time2 tu ragging ni memang perkara biasa la.. aku pun tak terkecuali dari diragging.. walaupun big bro aku ada kat situ.. dia plak yg bagi green light... dia kata kalo aku buat salah or kureng jer... dipersilakan.. aku tak la marah dia.. aku tau big bro aku tu berniat baik... so, aku pun go with the flow la..

Memang masa first time aku kat situ, aku kena cultural shock sikit... bukan sebab jauh dari mak bapak.. tapi pasal aku takde member.. aku rasa time tu aku punya self esteem mmg drop giler.. aku rasa semua mata memandang aku.. ye la aku budak baru kan.. diorang sumer dah ada klik masing2.. aku plak terkonteng2 sensorang kat situ... so, kebanyakkan masa aku, aku habiskan melepak ngan big bro aku n member2 dia.. dan ini menyebabkan masalah lain timbul.. ada senior2 aku (junior abang aku) tak puas ati pasal aku selalu lepak kat floor senior.. so, satu malam tu, aku pun kena la basuh... aku tak kisah la.. biasa la duk asrama kan.. aku sikit pun tak cakap ngan abang aku pasal tu.. takpe la.. masalah aku kan... lebih kurang sebulan aku kat situ, baru la aku boleh adapt sikit ngan bebudak satu batch ngan aku... kira dah ok la tu..

duk asrama nie memang best.. tak tau la apasal tapi best la.. member2 kita dah macam satu family.. makan sesama, tak cukup duit nak makan boleh tong-tong reramai... makan megi siap boleh lopeh kau... bayangkan la makan megi sebungkus boleh share sampai seploh orang.. takde hal punya... cuma satu jer la... pagi petang siang malam duk kat kelas jer... prep.. busan gak.. tapi biasa la utk jadi pandai kan... byk masa nak buat homework.. tapi aku byk masa utk meniru.. hahahaha.. aku memang tak pernah buat homework sendirik... semuanya lopeh kau... hahahaha..
tapi time srp score gak... kira kalau ikut standard skunk nie, muka aku memang kuar tb la.. semua A beb... hahahaha.. tapi dulu result srp nie orang tak pandang sangat.. bukan macam skunk nie.. ceh.. tak kemana nyer...

dalam 5 taun aku kat stj tu.. memang banyak la kenangan pahit manis.. malas nak citer pepanjang.. kang busan lak orng baca.. ini blog bukan novel or bibliografi.. betul tak... cuma aku tak dapat lupa kes aku kena rotan ngan HM pasal isap rokok masa aku form 4... dah la time tu aku baru jer dilantik jadi pengawas.. tak sangka betul aku.. member yang paling rapat.. duduk sebelah aku plak tu dalam kelas boleh bocorkan nama aku... aku tau la yang aku nie memang mesra ngan semua orang n aku selalu melepak ngan bebudak nie tgh isap rokok.. tapi babitkan aku apahal.. Malam tu aku kena sebat 5 kali... kalau kat bontot aku yang pejal nie takpe gak.. nie kena kat peha... Tuhan jer la yang tau betapa peritnya paha aku time tu... kena lak siap kena sound awak nie prefect tapi awak pulak yang buat kesalahan besar dlm sekolah nie... sepatutnya member2 aku yang seangkatan ngan aku malam tu berterima kasih kat aku.. pasal aku telah menyerap semua kemarahan HM so, diorang kena sebat 2 kali jer.. sampai kelas... aku mengamuk la.. aku tau sapa yang pecah lobang... and aku terus bernekad... aku tak isap rokok pun kena sebat, baik aku isap rokok jer la... baru la fair... so, sampai skunk nie aku menjadi seorang pengisap rokok tegar... muahahahaha.. baru padan ngan muka aku...

lepas stj, aku pun masuk usm.. org lain berlumba2 masuk matrik.. tapi aku amik diploma.. pasal aku tau abah aku bukan org senang.. kalo amik matrik, kena amik degree so, banyak masa n ongkos diperlukan.. so, aku decided amik dip. pastu terus boleh kerja.. kurang la sikit beban abah aku kan.. kat usm nie aku memang banyak enjoy.. tu yang result sumer cukup makan n banyak kena repeat paper.. and aku pun kena repeat satu sem.. cuma aku bernasib baik pasal lepas aku repeat sem tu, aku terus dapat keje.. belum pun cukup rest lagi.. seminggu lepas final paper aku, aku terus start keje pada 1 march 1999. Mungkin ada hikmah disebalik aku repeat paper fizik sem tu.. hehehehe... so, sampai skunk nie.. aku masih lagi keje kat tempat sama.. bosan seh.. hehehehe... bila la nak dapat blah dari situ...

aku rasa cukup kot sampai setakat nie... banyak lagi nak citer.. tapi cukup la... biarkan yang berlalu tu... berlalu pergi.. tak yah nak diungkit lagi...

adios... for now...

2 comments:

H said...

hehe.
sian dia, ade abang pun tamo backing dia.
:)

ThisGunIsHeavy said...

hahahaha... biasa la... rule of the wild..!! kalau tak nanti jadi lembik..!!