Thursday, May 8, 2008

...........

Pagi...

pegi bank.. call senior kata aku masuk lambat... amik balik document ori aku kat bank..

aiseh.. kesian la kat u... dah dua kali try apply tapi kena reject gak... apsal?? urgent ker?

urgent gak... pasal abang nak pakai duit... nie jer la caranya yang saya boleh tolong...

wah.. bagus la you... tapi sorry la.. tak approve pasal too many commitment.. guarantor pun sama gak... too many commitment...

Apa nak buat... i've try my very best... only luck is not by my side...

aku pun kuar dari bank ngan langkah longlai... tak tau nak buat apa dah..


Tengahari..

Faread, you want to lunch or not? it's ok.. i know you don't have money... come i belanja you... tanya senior aku...

Don't want la... no mood to eat la...

Come la.. we go eat nasi ayam at Ayamas...

don't want la...

come.. i don't care you must go with me... no need to worry... i belanja you today...

ok la... aku nie jenis tak boleh nak kecewakan harapan orang... so, aku pun gi la...


Petang...

cam biasa si pendek datang lagi...

You wait until they finish their work ok...

tanpa pandang muka dia... hmm... ok...

Check everything before you left.. switch off the aircond and light...

O.K..!!!

Malam..

Sms ngan ushu.. (adik aku).. tanya pasal along... dia pun tgh buntu... tak boleh nak tolong.. pasal baru jer start keje n gaji pun belum dapat lagi sampai skunk... road tax insurans dia plak mati bulan depan.. kesian gak.. aku nak tolong dia pun tak dapat... entah la...

Aku masih pegang pada kata2 'setiap yang berlaku tu.. ada hikmahnya'

Aku masih menunggu.. apa hikmah di sebalik semua ini....


*masih menunggu* :(

2 comments:

H said...

hurm...
ape jek la komitmen dia ni sampai tak lepas.
=)

takpe, takpe.
saba itu separuh dari iman.
tuhan pasti tolong orang yang tak ngentan2 macam ciki.

semoga sukses!

ThisGunIsHeavy said...

masih menunggu....

masih sedey...