Wednesday, May 21, 2008

La Cucaracha

aku baca entry e.a.m.y semalam pasal lipas and aku pun ada masalah yang sama gak ngan dia.. aku memang phobia gila ngan lipas..

FYI.. co. aku nie memang ada breeding room untuk semua household pest termasuk la LIPAS... berkotak2 diorang bela untuk test. kalo diorang sumer tgh buat preparation for test yang pakai lipas.. aku memang la tak kan masuk bilik tu.. ngeri siot.. bukak kotak.. beratus2 lipas berkeliaran.. siap boleh jalan kat lengan diorang lagi... diorang selamber bodoh jer... jaki gak aku.. apasal diorang tak takut or geli kat lipas tu.. dah la bau pun semacam.. Pernah sekali si pendek suruh aku buat test dart.. spray pastu lepaskan lipas tu.. yang kena pegang bekas tu aku... walaupun dlm lab nie sejuk.. time tu aku dah berpeluh gila babi dah... cam baru balik joging.. tapi still kena control.. kalau si pendek tau aku takut.. gerenti nanti aku kena buli ngan dia.. si pendek nie langsung tak takut ngan lipas.. selamba jer dia biarkan lipas2 tu merayap kat tangan dia.. kira macam citer joe's apartment tu la..

Deretan apartment la cucaracha

La cucaracha yang sedia untuk test


Aku ingat lagi masa interview dulu, si pendek ada tanya aku.. aku takut lipas ke tak.. aku ngan macho bangangnyer jawap.. takut tu tak la.. geli jer.. muahahaha... padahal nampak jer aku dah cabut.. tu belum yang jenis kamikaze punya pilot... yang paling aku ngeri tu la.. yang boleh terbang... adus... kalo terbang cam takde tempat lain mesti target aku jer... agaknya diorang tu boleh sense fear kot.. isk.. cuak siot..

Sebenarnya.. aku start takut kat menatang nie masa aku kecik.. aku ingat lagi.. dedulu aku nie hero... nampak lipas jer, terus kejar pastu pijak.. tapi nak di jadikan citer, satu hari tu.. cam biasa la aku ternampak menatang tu.. aku pun apa lagi.. kejar n than pijak.. tau2 tetiba jer dia boleh merayap kat kaki aku terus masuk dlm suar.. aku pun apa lagi.. berjoget la... puas aku kibas2 tapi tak gak kuar.. terasa kaki2 lipas tu kat kaki aku.. GELI... seingat aku, aku dah pijak sampai penyet tapi ntah macamana still idup n balas dendam kat aku.. so, start dari ari tu aku dah phobia gila babi ngan menatang nie.. menatang nie cam nak balas dendam atas kematian keturunan diorang dulu..

isk.. ngeri siot..

14 comments:

Eamy said...

huaaaaaa!
ngeri tahap dewa!!!
gile ah ada lab bela lipas..
klu kat sini ada lab bela lipas kompem sy xkan keje sini..dem!

time bace entri neh pon bulu roma leh remang2..gile!chuak seyh!

paling benci lipas terbang..bodoh pny lipas!terbang x tentu hala pastu tuju arah kita..benci!

zie said...

I pung ngan lipas nie amat geli okay!!

Tak soka, tak soka, tak soka!!!

ThisGunIsHeavy said...

muahahaha.. welcome to the club..!!

Eamy said...

okeh

kamu jd presiden

amacam?



*sengeh sambil angkat dua kening

ThisGunIsHeavy said...

apa lita kita vote..! baru demokrasi..

mungkin ada calon yg lebih layak or lebih *xtream*...

hahahahaha...

ThisGunIsHeavy said...

isk kata.. bukan lita...

takleh jadi presiden cam nie.. otak tak selari ngan jari jemari yg menaip..

hahahahaha

H said...

ceit...
lipas pun takot.
minatang tu kenit jek oke.
hehe.
*tunjuk lipas depan idong eamy & arja*
muahahaha....

tapi... tapi...
ciki takot katak & cicak.
sumpah takot!
penah dulu hampir kena langgar ngan keta sebab nampak katak mati tepi jalan.
pastu kosi makan yang besi penah patah sebab ciki lompat tengok cicak lari2 kat dinding.
buruk oke minatang bedua tu.
ikh!!!
yuck!!
:-s

Eamy said...

okeh

mari kita undi

calon2nya

1.thisgunisheavy
2.zie
3.cikenit

meh kita tgk sape yg terpilih

hahaha

H said...

eamy... ciki tak bole.
sebab ciki tak takot lipas.
ciki bole je tangkap lipas bare hand.
pastu pijak sampai penyet2.
haha.

ThisGunIsHeavy said...

cikinet - ceh.. cicak pun takut.. apa da.. tapi kan perut cicak tu.. gila babeng punya sejuk.. pastu licin plak tu.. best gila usap perut cicak.. ahaks..

eamy - satu lagi nama tertinggal.. EAMY..

ciki boleh jadi soldadu or contract killer semua lipas di dunia..!!

Eamy said...

aip!aip!

nama sy mane leh masuk pencalonan

sy terkecuali la

haahaha

zie said...

apa kata faread ajer jadik presiden. Hahaha....

U have my full support, babe!!

H said...

arja... pengotor siot usap2 perut cicak. huwaaaaaaaaaa.... cicak tu ugly. very2 ugly. dan menjijikkan. memang phobia kalu jumpe cicak. trauma trus. pensan 10 kali.

ThisGunIsHeavy said...

eamy - sumer terlibat.. no exception..

tapi kalo setakat 3 org jer.. tak leh la.. tak cukup corum..

ciki - betul oo.. licin, sejuk dan amat menyenangkan bila usap perut cicak..!! muahahaha!!

opss.. ciki.. bangun ciki.. ciki..!!
aiseh dah pengsan plak minah nie.. ahaks..