Sunday, May 4, 2008

Love is....

Ha... apa kita kita dengar pulak citer pasal cinta nie... aku nak gak kongsi pengalaman aku yang tak seberapanya ni dalam hal cinta nie...

ok.. first time aku rasa yang aku telah kena panahan arjuna ni, masa aku sekolah rendah.. aku ingat lagi nama si dia... sailawati azura.. (ntah kat mana dia sekarang nie).. org nya putih, mata sepet cam amoi (feveret aku), rambut panjang diikat poneytail.. masa dulu bebudak.. mana la tau sangat nak bercinta nie.. kiranya 1st cinta monyet aku... dia kat kelas lain.. aku cuma boleh tengok dia time rehat n waktu nak balik jer... takde apa2 yang menarik.. cuma aku simpan dalam hati jer perasaan tu.. hehehehe.

masuk sekolah menengah sekali lagi panahan arjuna menusuk kalbuku... kali nie kat stj... first time aku terserempak dengan dia.. (aku masuk lambat.. refer entry sebelum nie) yang nie pun aku simpan dalam hati gak... pasal dia terlalu cantik n rasanya tak padan ngan aku yang ntah hape2 nie.. tapi rupanya setelah beberapa taun kuar sekolah n aku dapat berborak ngan dia.. rupanya dia pun berperasaan yg sama ngan aku time sekolah dulu... tapi benda dah lepas.. dia pun dah berkawen n beranak pinak dah... hahahaha melepas aku...

masa form 4 sekali lagi panahan arjuna terkena lagi kat aku... kali ni ngan seseorang yg baru masuk kat stj... budak form 4 baru... satu kelas ngan aku... so, kitorang couple la... (masa form 4 aku n beberapa member aku mulakan satu sikap baru.. sifat selamba jer..) masa nie la aku mula berani buat menda yang ntah hape2 tanpa mempedulikan sesapa pun.. tup2 dapat couple ngan budak nie... kitorang memang sentiasa bersama... maklum la kat asrama... study sesama, makan kat kantin sesama... so on and so forth... kenkadang member aku pun jeles.. muahahahaha... apa nak buat... tapi rupanya tak ke mana... aku agak frust bila kuar result spm, dia blame aku pasal result dia teruk.. (dia one of the best student).. well fine.. i'll be ur scapegoat..!! so, lepas tu kitorang still contact each other tapi not for so long.. she's too demanding.. every week nak jumpa... sorry la.. aku kat penang at that time.. bukan ada duit nak balik selalu.. so, i just keep my distance... dia dah kawen pun sekarang... semoga bahagia ke anak cucu...

Tapi masa aku tunggu result spm aku keje la kat kfc.. sekali lagi panahan arjuna menusuk kalbu.. kali nie ngan budak kajang buat training kelab usahawan sekolah dia... ntah la aku tak tau apa yang dia nampak kat aku nie.. dia minat lak kat aku.. aku cam biasa cuba untuk menjadi kawan yg baik.. tapi ntah macamana aku pun terpikat gak ngan dia.. masa kat usm aku sentiasa antor surat ngan dia.. (dulu mana ada sms n email nie.. kira outdated gak la) setiap minggu aku antor surat n setiap minggu gak dia balas surat aku sampai la satu masa aku tak terima balasan dari dia lagi... aku terpikir2 apa salah aku... aku still gak antor surat dengan harapan mungkin dia sibuk... finally aku dapat gak surat.. tapi bukan dari dia... tapi kakak dia... aku terperanjat pasal rupanya si dia dah berkawen ngan pilihan family dia... aku terkejut pasal waktu tu dia baru jer 17 tahun... remuk redam hati aku... hahahaha.. kakak dia cakap dia tak sampai ati tengok aku sentiasa mengharapkan balasan surat dari si adik.. walaupun si adik suruh si kakak jangan bagitau aku... si kakak setiap minggu mengutus surat kat aku lepas tu... ntah la mungkin kerana kesian or what aku tak tau..

Rupanya dari surat menyurat, timbul rasa kasih.. akhirnya kitorang buat keputusan untuk berjumpa... so, kitorang pun jumpa la... (masa tu agak senang sikit pasal abang aku kat upm n si dia kat kajang) time cuti aku lepak ngan abang aku kat serdang n kitorang pun juma la kat kajang... ni kira cinta komuter la... setiap kali jumpa mesti kat stesen komuter... first time jumpa aku terperanjat... wow... tak sangka.. sungguh lawa orangnyer... aku pulak time tu amat selekeh.. maklum la peminat nirvana... kurt cobain adalah idola aku time tu.. jean koyak.. rambut panjang.. kiranya macam langit ngan bumi la... tapi dia sempoi.. kiranya lepas tu confirm la kitorang couple... Kuharapkan panas hingga ke petang.. rupanya topan di tengahari... perkara yg berlaku pada si adik, berlaku gak ngan si akak... rupanya dia dah bertunang n akan berkawen ngan jejaka pilihan family dia.. aku terperanjat.. kenapa mainkan hati n perasaan aku...!! dia mintak maaf.. dia sebenarnya terpaksa n dipaksa kawen.. dia memang sayangkan aku.. (Katanya la) aku tak dapat terima hakikat dikenakan oleh adik beradik nie.. frust giler... dia nak lari ngan aku ke penang... aku kata nak mampos... abah enko tu pegawai penjara kajang.. kang tak pepasal masuk jail.. abis masa depan n aku plak student sengkek time tu... nak makan apa nanti... diri sendirik pun soru miss.. akhirnya.. aku terkonteng2 sengsorang...

So, sekarang si dia dah pun break ngan husband dia.. and ada anak sorang.. nak kembali kat aku macam dulu.. mungkin tidak.. biarkan la aku sendiri... tak sanggup lagi terluka.. apa salah aku.. aku berikan sepenuh hati aku kat orang.. tapi sanggup diorang pijak2 hati aku sampai hancur lumat... cukup la hati aku menderita.. Sampai skunk ni aku still single... ada gak mereka2 yang cuba untuk memenangi hati aku.. tapi aku tutupkan jer pintu hati nie.. takut perkara lama berulang kembali..

hahahaha... sampai bila harus begini? only time will tell...

3 comments:

H said...

hurmmm...
mende dah lepas, lupe kan saje oke?
bukan sume orang akan hancurkan ati kamu.
bagi la chance pade mereka2 yang menanti.
mane tau ade jodoh.
*doa laju2*

...yang terbaek untu kamu.
;)

ThisGunIsHeavy said...

Insya'allah... tapi buat masa nie KIV la dulu... :P

zie said...

Hurmm...Aku kenal cinta hati ko masa kat Form 4 stj tuh.

Dier sajer jer blame ko masa result SPM dier teruk. Aku raser dier tak la pandai mana pung.

Nasib jer...